نکاتی که هنگام خرید پیراهن مردانه باید در نظر بگیریم

جدول سایز بندی پیراهن مردانه

وقتی به یک فروشگاه برای خرید پیراهن مردانه مراجعه می کنید شاید اولین چیزی که نظر شما رو جلب میکند زیبایی رنگ و طرح پیراهن باشد اما باید دقت کنید که زیباترین طرح و رنگ هم اگر درست اندازه تن شما نباشد هیچ زیبایی ندارد. بهتر است هنگام خرید پیراهن مردانه سایز مناسب بدنتان را بدانید. اکثر کارخانه‏ جات تولید لباس از اندازه گردن و آستین برای تولید پیراهن های مردانه استفاده می کنند و به دلیل تولید انبوه یک مدل پیراهن، متوسط سایز بدن افراد زیادی را در نظر می گیرند.

اینجا چند نکته برای انتخاب مناسب ترین پیراهن طبق سایزتون رو متذکر شدیم:

سرشانه

در پیراهن مردانه مناسب درزی که آستین ها را به بدنه متصل می کند بسیار دقیق برش خورده و نزدیک سرشانه هاست. برندهای مشهور به دلیل اینکه پیراهن به تن اکثر آقایان با سایزهای مختلف اندازه شود پارچه ها را کمی اضافه برمی دارند و به همین دلیل است که مشاهده می کنید پارچه ی اضافه تا زیر درز کشیده شده است.

انتخاب پیراهن مردانه گارنو
انتخاب پیراهن مردانه گارنو
یقه

اندازه ی یقه برحسب اینچ اندازه گیری می شود و عبارتست از فاصله ی جا دکمه تا دکمه ی یقه در حالتی که صاف روی زمین پهن شده باشد. رنج آن بین ۱۴ تا ۱۸ اینچ (۳۵ تا ۴۵ سانت) است. شما باید راحت بتوانید یقه ی پیراهن را ببندید طوریکه دو انگشت هم در آن جای بگیرد (بیشتر از این مقدار بزرگ است). اگر کراوات یا پاپیون می بندید یقه ی پیراهن اگر یک سایز بزرگتر یا کوچکتر از سایز شما باشد هم مشکلی ندارد.

نکته :برای انتخاب پیراهنی با یقه متناسب بهتر است بتوانید دکمه های آن را به راحتی ببندید و پس از بستن دکمه ها هنوز دو انگشت جا داشته باشد، اگر پس از بستن دکمه های یقه، کمتر از دو انگشت بین گردن و یقه پیراهن جا شود، پیراهن تنگ است؛ اگر بیشتر از دو انگشت در یقه قرار گیرد پیراهن برای شما بزرگ است. اندازه مناسب در قسمت سینه پیراهن اجازه می دهد تا به راحتی بازوهایتان در همه ی جهات حرکت کنند و همچنین پس از بستن دکمه ها در حالت ایستاده، پیراهن در اطراف دکمه ها کشیده نشود.

انتخاب پیراهن مردانه گارنو
انتخاب پیراهن مردانه گارنو
سینه

پیراهن های مردانه مناسب به شما آزادی عمل در قسمت های بالای زیربغل، سینه و قسمت پشت شما را می دهند. پیراهن اندازه حس چسبان بودن را می دهد ولی تنگ نیست. سینه ی شما باید قسمت سینه ی پیراهن را کاملا پر کند

بازوها

بازوی پیراهن (اندازه و شکل) نشان می دهد که سینه بازوها و زیربغل پیراهن شما تا چه حد اندازه‌تان است. اکثر برندها در قسمت بازو پارچه ی بیشتری به کار می برند و سعی می کنند طیف وسیعی را با سایزهای مختلف پوشش دهند. اگر هر گونه افتادگی پیراهن را از زیر آرنج تان حس کردید بدانید که پیراهن برای شما بزرگ است.

بدنه،کمر

پیراهن های مردانه از بدنه تا کمر تنگ تر می شود و با فرم بدن شما خودش را وفق می دهد و روی بدن زیباتر جلوه می کند و مرزی زیبا بین پیراهن و شلوارتان که پیراهن را درون آن قرار داده اید ایجاد می کند.

آستین

در پیراهن های مناسب درزهای بین آستین و بدنه بالاتر انتخاب می شود تا طول پارچه بتواند به راحتی در راستای آستین تنگ تر شود و فیت دست شما باشد. وقتی دکمه سر آستین را می بندید باید انتهای آستین پیراهن دقیقا روی نقطه اتصال شست شما با کف دستتان قرار بگیرد. مثل سینه، بازوهای شما نیز باید کاملا فیت پیراهن باشند.

انتخاب پیراهن مردانه گارنو
انتخاب پیراهن مردانه گارنو

نکته: موضوعی دیگر در انتخاب سرآستین ها اینکه سرآستین می تواند رسمی یا خودمانی(کژوال) بودن آن را مشخص کند. سرآستین های معمولی یک یا چند دکمه دارند و سرآستین های فرانسوی دولایه هستند. آستین های با طول متغیر مدل دیگری از آستین پیراهن مردانه هستند، که با بند آستین جمع می شوند.

طول پیراهن

طول پیراهن باید هم در حالت قرار داده شده در شلوار و هم حالتی که روی شلوار افتاده است طوری باشد که شما در آن آزادی حرکت داشته باشید. دو راه برای تشخیص آن وجود دارد‌: وقتی پیراهن بیرون شلوار است و دکمه هایش بسته شده اند، باید از پشت روی جیب های پشتی شلوار را بپوشاند (منظور ما شلوارهای پارچه ای است نه شلوار جین. شلوار جین کمر کوتاهتری دارد). راه دوم قرار دادن پیراهن درون شلوار است. بعد از این کار دستانتان را بالای سرتان بلند کنید. اگر پایین پیراهنتان از شلوار بیرون زد بدانید این پیراهن برای شما کوتاه است. بنابراین دنبال پیراهن مردانه مناسب باشید.

انتخاب رنگ

بهتر است رنگ پیراهن را با سایر لباس هایتان ست کنید. اگر پیراهن را با کت و شلوار می پوشید رنگ آن را روشن تر از کت و شلوارتان انتخاب کنید. برای ست کردن پیراهن های ساده و طرح دار با کراوات، از میان رنگ های روشن موجود در کراواتتان رنگی را برای انتخاب پیراهن برگزیند.

 

www.Garnogroup.ir

 

 

 

دریافت قیمت و اطلاعات بیشتر

جهت همکاری با ما، خرید عمده و یا و خرید تکی پوشاک مردانه تولید شده توسط گروه تولیدی گارنو اطلاعات تماس خود را وارد کنید، ما با شما تماس خواهیم گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت قیمت و اطلاعات بیشتر

جهت همکاری با ما، خرید عمده و یا و خرید تکی پوشاک مردانه تولید شده توسط گروه تولیدی گارنو اطلاعات تماس خود را وارد کنید، ما با شما تماس خواهیم گرفت.