راه اندازی فروشگاه پوشاک

راه اندازی فروشگاه پوشاک ، نورپردازی ، ویترین

راه اندازی فروشگاه پوشاک

راه اندازی فروشگاه پوشاک مردانه از فکرهای خلاقانه‌ای است، که معمولاً به ذهن خیلی از افراد خطور می‌کند. ولی یک سئوال اینجا پیش می‌آید. آن هم اینکه چطور می‌شود در این شغل، بعضی‌ها خیلی موفق می‌شوند ولی عده‌ای با شکست مواجه می‌شوند. آیا نورپردازی و ویترین در فروش تأثیر دارند یا خیر؟

برای یافتن پاسخ این سؤال به چند مورد مهم اشاره می‌کنیم:

  • پول کافی
  • انتخاب لوکیشن خوب و مناسب
  • نورپردازی خوب
  • دکور خوب فروشگاه
  • متراژ مناسب فروشگاه
  • ویترین


پول نداری جلو نیا

راه اندازی فروشگاه پوشاک نیاز به پشتوانه مالی مناسب دارد. افرادی هستند ک فکر می‌کنند، می‌توان با اندوخته‌ی پولی کم، مغازه‌ای راه انداخت و ماهیانه چندین میلیون به جیب زد.

ولی این اتفاق در این دوره که تنوع فروشگاه‌ها بسیار زیاد شده است، و افراد بسیار موفق و در حال پیشرفت‌های روزافزون زیادی هستند، کمی دور از عقل به نظر می‌رسد.  

ما نمی‌گوییم که شما باید چند میلیارد پول داشته باشید، (هر چند  اگر داشته باشید در موفقیت شما بسیار مؤثر خواهد بود). ولی باید حداقل پول پیش مغازه خوب و دکور و کمی پول جنس را داشته باشید، که مابقی هزینه‌ها را هم ما به شما کمک می‌کنیم و به شما پشتیبانی می‌کنیم.



انتخاب مغازه در موقعیت خوب جغرافیایی

برای راه اندازی فروشگاه پوشاک یکی از مهم‌ترین مسائل، انتخاب لوکیشن خوب است.

انتخاب مغازه در موقعیت خوب جغرافیایی یک شهر، باعث می‌شود، بتوانید از روز اول حداقل

فروش را داشته باشید و نگران دیده نشدن و عدم فروش نباشید.

مجموعه گارنو از جمله‌ی مسائلی که بسیار به آن توجه می‌کند، لوکیشن مناسب نماینده‌هایش می‌باشد.

هر مغازه هزینه‌های ثابتی دارد، و بابت آن نیاز دارد از روز اول، فروش داشته باشد.

تا بتوانید هزینه‌ها را مدیریت کنید. مطلب دیگری که وجود دارد اینکه، اجناسی که داخل فروشگاه می‌چینید را  باید سریعتر به فروش برسانید تا از مد نیفتد و متضرر نشوید.



نورپردازی فروشگاه

نور پردازی فروشگاه  پوشاک تاثیر زیادی در نمایش اجناس داخل فروشگاه دارد.اگر بهترین کت و شلوار را هم داشته باشید، ولی رنگ اصلی خود را نشان ندهد، فایده ای ندارد. و کسی را جذب نمی‌کند.

برای هر رشته و شغلی نورپردازی متفاوتی وجود دارد.

برای صنعت پوشاک استفاده از نور بارنگ‌های خورشیدی باعث گرم تر شدن فضا می‌شود.

البته نکته‌ای مهم که باید به آن توجه داشته باشید، این است که ترکیب رنگ‌ها باید باعث آرامش شود.

فروشگاه را نباید تاریک باشد و نه خیلی روشن.

نور باید به اندازه‌ای باشد که باعث یکنواختی نشود و در عین حال اجناس را واضح و زیبا نمایش دهد.

در سال‌های اخیر وجود لامپ‌های کم مصرف با نور زیاد تأثیر بسیار خوبی در بازاریابی فروشگاه‌ها داشته است.

از نمونه‌های لامپ فروشگاهی می‌توان به لامپ‌های cob  اشاره کرد. این نوع لامپ تنوع بسیار زیادی دارند.

 برخی نورها برای دکور و برخی دیگر برای روشن کردن محیط فروشگاه کاربرد دارند.

که البته در این خصوص متخصصین صنعت نورپردازی می‌توانند مشاوره‌های خوبی به شما بدهند.



دکور فروشگاه

دکور فروشگاه یکی از قسمت‌های مهم و بسیار حائز اهمیتی است که باید حتماً کارشناسی شود.

دکور خوب و شیک به خیلی المان‌ها بستگی دارد.

  1. نوع شغل
  2. متراژ
  3. مقدار حجم فروش

نوع شغل

دکور باید براساس شغل هر فرد در نظر گرفته و طراحی شود.

برای مثال در پوشاک زنانه کلاسیک،به علت بلند بودن قد لباس‌ها باید دکور بلند در نظرگرفته شود.

برای لباس تین ایجر معمولاً دکورها از جلو هستند و مشتری نمونه لباس‌ها را از جلو می‌بینند.

برای پوشاک مردانه کلاسیک،بهتر است قسمتی از دکور از چوب یا طرح چوب باشد.

اندازه رگال‌ها بهتر است از ۱متر بیشتر نباشد. علت آن سنگین بودن کت و شلوار می‌باشد. در صورت بلند بودن، از ابزارهایی برای مهار وزن استفاده می‌شود.

متراژ فروشگاه

متراژ هم یکی دیگر از موارد است که زمان چیدن دکور باید به آن توجه کنیم.

در صورتی که متراز مغازه پایین باشد، بهتر است از دکورهای کم حجم استفاده شود. همچنین در فروشگاه به جای مبلمان از صندلی استفاده شود تا فضای کمتری از مغازه اشغال شود.

برای فروشگاهی که دارای متراژ کوچک می‌باشد، یک عدد اتاق پرو کافی است.

نکته مهم دیگر که بهتر است رعایت کنید:

اگر متراژ فروشگاه کم است، از آوردن اجناسی که سود کمی دارند و یا طرفدار ندارند و فروش آنها کم است اجتناب کنید.

حجم فروش

اگر حجم فروش شما پایین است دکور شما باید به نحوی باشد که برای دسترسی مشتریان به اجناس سخت نباشد و به راحتی بتوانند اجناس راببینند.

نمونه‌ کت و شلوارهای گارنو

 


متراژ مناسب از نظر مجموعه گارنو

متراژ فروشگاه، به سبک کاری شما ارتباط مستقیم دارد.

برای مثال اگر شما سبک اسپرت کار کنید می‌توانید با مغازه ۲۰متری کارتان را شروع کنید. ولی اگر قصد ورود به عرصه پوشاک کلاسیک مردانه (کت و شلوار و…)را دارید،

به فروشگاهی با حداقل ۴۰متر زیر بنا نیاز دارید، تا بتوانید محصولات خود را راحت تر عرضه کنید.

نمونه دکور فروشگاه 

دکور فروشگاه ، ویترین ، نورپردازی ، لامپ



ویترین

ویترین بخش دیگری است که به خاطر شرایط خاصش از اهمیت فراوانی برخودار می‌باشد. و البته آخرین مرحله در چیدن دکور فروشگاه می‌باشد.

از نظر برخی افراد دکور خیلی مهم نیست، و به همین خاطر بودجه زیادی برای آن در نظر نمی‌گیرند. ولی در عین حال همین موضوع باعث فروش ضعیفشان می‌شود.

ویترین فروشگاه شما اولین چیزی است که به چشم می‌آید. ویترین باید آنقدر قوی باشد که مشتری را جذب کند، تا در مرحله بعد وارد فروشگاه شوند.

بنابراین شما باید به ویترین فروشگاه بسیار حساس به خرج دهید و در طراحی آن دقت کنید.

نورپردازی در ویترین هم مورد دیگری می‌باشد که لازم است بسیار کارشناسی شده انجام گیرد.

در فروشگاه‌های پوشاک و برندها معمولاً از نورهای فوکوس شده و متمرکز استفاده می‌شود. و همان نور محیط دکور را روشن می‌کند.

نکته مهم بعدی انتخاب مانک‌های به روز می‌باشد.بعضی سال‌ها مانکن‌های کرم رنگ مد بود. در  سال‌های اخیر مانکن‌های بدون سر فلزی و انواع دیگر مانکن‌ها کاربرد پیدا کردند، و دائم در حال به روز شدن می‌باشند.

تنها مطلبی که می‌شود در مورد ویترین گفت این است، که ویترین دقیقاً مثل آهن ربا در فروشگاه‌ها عمل می‌کنند. اگر ویترین شیک و خاص و متفاوت باشد باعث جذب مشتری می‌شود.

 نمونه ای از ویترین متفاوت در خارج از ایران 

دکور متفاوت از کراوات ، پاپیون ، اکسسوری ، قیمت کت و شلوار ، خرید کت شلوار




نکاتی برای داشتن یک ویترین فروشگاهی بسیار جذب کننده

برای داشتن ویترین با قدرت جذب کنندگی بالا لازم است نکاتی را رعایت کرد.

  •  طرح زیبای ویترین
  • رعایت رقراری ارتباط بین طراحی دکوراسیون و ویترین
  • معرفی فروشگاه از طریق آنچه در ویترین قرار می‌گیرد
  • ویترین باید به گونه‌ای باشد که مشتری داخل مغازه را به راحتی ببیند
  • از وجود اثرات هنری در ویترین خود بهره بگیرید
  • نور مناسب در ویترین
  • از عناصر مفهومی مانند اعلام تخفیف و .. در ویترین استفاده نمایید(برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید)

مجموعه پوشاک گارنو با بیش از نیم قرن سابقه و با تامین کالای مصرفی فروشگاه‌های بسیاری در سطح کشور تلاش نموده است، بهترین محصولات تولیدی خود را از این طریق در دسترس مردم قرار دهد، تا تمام فروشگاه‌ها دارای بهترین و بیشترین فروش باشند.برندهای معتبر  فراوانی مشتریان پر و پا قرص کت و شلوار  و پیراهن مردانه لوکس و خاص ما می‌باشند.

مجموعه گارنو تلاش کرده است با آماده کردن مقاله‌های زیادی در زمینه پوشاک رسمی مردانه کمک‌های خود را به انتخاب و خرید بهتر مخاطبانش کرده باشد.

امیدوار یم با رعایت مطالب بالا بتوانید بهترین درآمد را از این شغل داشته باشید.

((هدف گارنو درخشیدن در تاریکی ست))

 Garnogroup

دریافت قیمت و اطلاعات بیشتر

جهت همکاری با ما، خرید عمده و یا و خرید تکی پوشاک مردانه تولید شده توسط گروه تولیدی گارنو اطلاعات تماس خود را وارد کنید، ما با شما تماس خواهیم گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت قیمت و اطلاعات بیشتر

جهت همکاری با ما، خرید عمده و یا و خرید تکی پوشاک مردانه تولید شده توسط گروه تولیدی گارنو اطلاعات تماس خود را وارد کنید، ما با شما تماس خواهیم گرفت.