با چه کتی خوشتیپ‌تر می‌شویم ؟ کت اسپرت؟ یا کلاسیک؟

کت تک مردانه

با چه کتی خوشتیپ‌تر می‌شویم ؟ کت اسپرت؟ یا کلاسیک؟

آیا برای پیدا کردن کت تک مردانه شیک و مناسب، و یا کت اسپرت به مشکل برخورده‌اید؟ و یا در خرید پوشاک مردانه، دچار  وسواس و تردید می‌شوید؟

سعی داریم در این مقاله شما را با شیک‌ترین و مناسب‌ترین کت‌های تک آشنا کنیم، تا به راحتی بتوانید، آنچه باب سلیقه‌ی زیبایتان است، را تهیه کنید.

با اعتماد به نفس قاطع، به شما اطمینان می‌دهیم با خواندن این مقاله، شیک‌ترین و زیباترین کت تک مردانه را خریداری خواهید کرد.

*** کت‌های تک فوق العاده شیک را اینجا ببینید ***

فهرست مطالبی که در این مقاله می‌خوانید:

  • کت مردانه و انواع آن
  • انواع کت از لحاظ دکمه
  • سبک یا استایل کت‌ها
  • انواع چاک در کت
  • انواع برش کمر در کت
  • کت تک
  • کت اسپرت
  • کت بلیزر

انواع کت مردانه

کت از جمله‌ی لباس‌های مردانه، می‌باشد، که جزء لباس‌های رسمی غیر رسمی  آقایان محسوب می‌شود. کت را با شلوار هم جنس و غیر آن می‌توان پوشید. در این مقاله سعی داریم راجع به کت‌ تک مردانه که همجنس شلوار نباشند، بیشتر صحبت کنیم.

کت تک مردانه
پوشاک عمده و محبوب گارنو
تولید کننده انواع کت تک

کت تک مردانه

انواع مختلفی از کت‌های مردانه وجود دارند. کت کلاسیک، کت اسپرت. تطبیق پذیری بالای کت تک، باعث شده، پوشاکی نیمه رسمی محسوب شود. به همین علت می‌توان آن را  به همراه لباس‌های مختلف رسمی و اداری و حتی با لباس‌های راحتی و اسپرت پوشید.

برای کت مردانه چند فاکتور تعیین کننده و اساسی، مانند جنس، رنگ و فیت وجود دارد. میزان رسمی یا غیررسمی بودن کت را  همین سه فاکتور تعیین می‌کند. عناصر دیگری هم هستند، که استایل مردانه و نوع تیپ شما را تعیین می‌کنند؛ مانند: شلوار، پیراهن و کفش. اگر می‌خواهید استایلی نیمه رسمی، کلاسیک اما شیک داشته باشید، کت غیر رسمی مردانه را با شلوار جین ترکیب کنید. این ترکیب بیشتر مناسب مهمانی‌های خودمانی و گاهاً محیط‌های کاری است.(منبع)

انواع کت از لحاظ دکمه

  • کت تک دکمه
  • کت دو دکمه
  • کت سه دکمه
  • کت چهار دکمه و بیشتر

معمولاً کت‌های مدل اسپرت، تک دکمه و جذب دوخته می‌شوند، که همان تک دکمه نیز بسته نمی‌شود.

افرادی که تمایل دارند،  ظاهری رسمی‌تر داشته باشند؛ کت تک دکمه توصیه نمی‌شود.

کت‌های دو دکمه، برای مدل کلاسیک استفاده می‌شود. این همان مدل رایج و مرسوم کت در بین آقایان است.

در این مدل کت، دو دکمه نباید همزمان بسته شوند. بستن دکمه‌ی بالایی کفایت می‌کند.

کت‌های سه دکمه همان کت‌هایی هستند، که در زمان‌های گذشته مرسوم بوده است. امروزه چندان استقبالی از آن نمی‌شود.

کت‌های یک طرف دکمه دار با چهار دکمه و یا بیشتر در حال حاضر مورد توجه کادر خلبانی و برخی آقایان قد بلندتر هستند.تعداد دکمه‌های کت در کوتاه و بلند نشان دادن افراد مؤثر است. دکمه‌ها‌ی بیشتر باعث می‌شود، قد فرد کوتاه‌تر به نظر بیاید.

سبک یا استایل کت‌ها

کت‌ها از لحاظ سبک و استایل ظاهری با هم تفاوت دارند. در این قسمت به بررسی این مطلب می‌پردازیم.

کت‌های دو طرف دکمه‌دار(Double-breasted)

کت‌های دو طرف دکمه‌ دار، در زمان‌های گذشته تولید و استفاده می‌شده است. کت دو طرف دکمه به مدل کت Double-breasted  هم معروف استف و در بین افراد جوان و طرفداران اسپرت،  خواهان زیادی ندارد. بیشتر مناسب افراد  پیر و پا به سن گذاشته است.

کت‌های دارای شش عدد دکمه در دو طرف، مناسب افراد درشت اندام یا افرادیست که تمایل دارند هیکلی به نظر بیایند.

 کت‌های یک طرف دکمه دار(Single-breasted)

کت یک طرف دکمه دار همان کت  معمولی است؛ که معمولاً اکثر قریب به اتفاق آقایان از آن استفاده می‌کنند.  

دو لبه‌ی کت روی هم قرار می‌گیرد و از یک تا چهار دکمه می‌توان در آن استفاده کرد. هر چند امروزه تک دکمه و دو دکمه‌ی آن بیشترین کاربرد را دارد.(پیشنهاد مطالعه)

جیب در کت‌های مردانه

قالب استاندارد برای جیب در کت، وجود یک جیب در سمت چپ سینه‌ی کت است.

مدل ساده جیب، به شکلی که یک بریدگی ساده که هیچ گونه برجستگی و دری ندارد، مدل رایج و رسمی جیب در کت است.

جیب در کت و شلوار مردانه
کت و شلوارهای بسیار زیبا و لوکس گارنو

جیب‌های دردار  مدل کمی روزمره‌تر هستند. و به دو شکل صاف یا زاویه دار قرار می‌گیرد.

بعضی مدل کت‌های اسپرت جیب کوچکی مخصوص بلیت در کنار جیب پایین دارند. مدل‌های کت غیر رسمی و روزمره، جیب‌هایی دارند که به طور کامل روی کت دوخته می‌شوند.(بیشتر بخوانید)

انواع مدل چاک در کت

کت تک مردانه، یکی از لباس‌ها  و پوشاک پر مصرف آقایان محسوب می‌شود. برای یافتن پاسخ این سؤال که کت کلاسیک بپوشیم یا کت اسپرت؟ لازم است به نکات بیشتری توجه کنیم.

تک چاک

در مدل کت  تک چاک، در پشت کت، و درست قسمت وسط عرض کت، یک چاک زده می‌شود.   این مدل به مدل امریکایی معروف است و برای استفاده بسیار راحت است.

دو چاک

کت‌های دو چاک اصطلاحاً چاک از بغل هم نامیده می‌شوند. این مدل کت معمولاً مورد استفاده افراد چاق است.
وجود این دو چاک باعث می‌شود، چاقی پهلو و باسن در این افراد پوشش داده شود. و در نشستن و برخاستن محدودیت نداشته باشند.

بدون چاک

کت‌های بدون چاک کمترین مورد استفاده در بین انواع کت را دارند. دلیل آن هم محدودیت در استفاده هنگام نشستن و برخاستن است.  

انواع برش کمر در کت

  • اسلیم فیت یا کمر تنگ
  • کلاسیک یا مدل آمریکایی

در مدل اسلیم فیت برش به گونه‌ایست که کمر کت به طور کامل جذب و تنگ است. نام دیگر آن مدل اروپایی یا تنگ است.

در مدل کلاسیک از زیر بغل تا نزدیک ران پا برشی راسته داده می‌شود.  این مدل برای آقایانی که اندام و بالاتنه درشت‌تری دارند، مناسب است.

سایز شلوار در کت و شلوار

معمولاً کت با سایز شلوار در یک دست کت و شلوار یکی نیست. برای همین از یک واحدی به نام دراپ(drop) در کت و شلوار استفاده می‌شود. طبق این واحد در ایران، برای تعیین سایز شلوار، عدد 4 را از سایز کت کم می‌کنند. فرمول دیگری که می‌توان برای تعیین سایز شلوار مردانه از آن استفاده کرد، این است که سرشانه‌هایتان را دقیق اندازه بگیرید. سایز شلوارتان همان سایز سرشانه شماست.
نکته قابل توجه این است که هنگام دوخت در شلوار‌های کت و شلوار، مقداری پارچه را اضافه می‌گیرند. به همین جهت امکان تنگ یا گشاد نمودن کمر آنها به اندازه نیم تا یک سایز وجود دارد. با دانستن این نکات دیگر نگران تعیین سایز شلوارتان نباشید.(منبع)

کت تک

کت تک مردانه اصولاً از پارچه‌های اسپرت استفاده می‌شود. پارچه‌هایی مثل سوزنی، کتان، جودون و … پر طرفدارترین پارچه‌ها در کت تک هستند.

کت تک
کت تک کلاسیک گارنو زیبا و شکیل

وجود بازار هدف‌های مختلف باعث شده تولید کنندگان، مدل‌های متفاوتی از کت‌ها را تولید کنند. برای مثال افرادی که سن بالای 45 سال دارند، مدل‌هایی با برش کلاسیک را بیشتر می‌پسندند.  ولی افراد جوانتر مدل‌های اسلیم فیت یا جذب با رنگ‌های شاد را دوست دارند.

 لذا در اولین مرحله‌ی انتخاب کت، بهتر است، علاقه‌های افراد در رنگ، برش، نوع جنس و … بررسی شود. و این انتخاب منوط بر این باشد که تصمیم بگیریم آن را برای چه مراسمی می‌خواهیم استفاده کنیم.

بعضی از افراد مخصوصاً جوانترها تمایلی به پوشیدن کت و شلوار یک رنگ و ست ندارند. ترکیب کت تک با انواع مدل شلوار، ظاهر متفاوت و البته زیباتری را برای نسل جوان‌تر به وجود می‌آورد. کت تک، می‌تواند ساده یا چهارخانه باشد.

انواع یقه در کت تک مردانه

برای کت‌های تک، از یقه‌های انگلیسی، بلیزر،  حاکم و .. استفاده می‌شود. در سال‌های اخیر معمولاً از یقه‌های بلیزر پهن و حاکم برای کت‌های تک استفاده می‌شود.

لازم است ذکر کنیم که یقه انگلیسی هم در کت تک طرفداران خاص خود را دارد. افرادی که کلاسیک هستند و تمایل به استفاده از کت تک به جای کت و شلوار در محل کار خود دارند، از کت‌های با یقه انگلیسی استقبال بیشتری می‌کنند.

در کت‌های تک انواع برش‌های اسلیم فیت، سوپر اسلیم فیت و کلاسیک استفاده می‌شود.

کت تک ساده

کت تک مردانه را با انواع پارچه‌های طرح دار و ساده می‌توان دوخت. پارچه‌های سوزنی، فیلافیل، پارچه‌ی خاویاری، جودون، برفکی، پارچه‌های طرح از خود، لنین و مخمل از جمله‌ی پارچه‌هایی است که کت تک ساده با آنها دوخته می‌شوند. کت تک معمولاً تک رنگ تولید می‌شود. کت تک می‌تواند اسپرت باشد یا کلاسیک، و نسبت به نوع یقه، برش، تعداد دکمه و فیگور کار متفاوت تولید می‌شود.

کت تک ساده از پارچه‌های بدون طرح دوخته می‌شود. رنگ کت تک بسته به سلیقه‌ی شخصی شما، می‌تواند تیپی ساده اما بسیار شیک و جوان پسند برایتان به همراه بیاورد.

کت تک چهارخانه

کت تک مردانه چهارخانه، یکی از کلاسیک‌ترین کت‌هایی است که کلیه افراد در هر سنی می‌توانند، آن را بپوشند، و یکی از زیباترین ست‌های خود را تجربه کنند.

کیفیت پارچه کت تک چهارخانه ریز

ترکیبات این پارچه ۶۰%پشم و۴۰%پلی ویسکوز است. می‌توانید کت تک چهارخانه را هم در مهمانی‌ها هم در محل کار و هم در دورهمی‌های خودمانی استفاده کنید.

با کت تک چهارخانه چه شلواری بپوشیم؟

شلوارهایی که ما برای این کت تک چهارخانه به شما پیشنهاد می‌دهیم بستگی به پیراهن و محل مورد استفاده شما دارد. ولی در کل شلوار رنگ ذغالی، مشکی، طوسی تیره و سرمه‌ای روشن رنگ‌هایی هستند که ما به شما پیشنهاد می‌دهیم.  به این نکته توجه کنید که هم خوانی رنگ پیراهن با شلوار انتخابیتان برای ترکیب با کت تک بسیار اهمیت دارد.

 چه پیراهنی با  کت تک چهارخانه بپوشیم؟

پیراهن‌های زیادی  را با کت تک چهارخانه می‌ توانید ست کنید. ولی به چند نکته دقت کنید: اولاً کت تک شما چهارخانه است،  پس بهتر است از پیراهن‌های ساده استفاده کنید. ولی چنانچه خواستید پیراهن طرح دار با کت تک چهارخانه بپوشید، ترجیحا طرح‌های برفی  و چهارخانه ریز را در اولویت بگذارید.

دوماً شما می‌توانید با پوشیدن تی شرت‌های یقه گرد ساده، که گزینه خوبی برای کت تک چهارخانه به حساب می‌آیند، استایل بسیار شیکی داشته باشید.

با کت تک چهارخانه چه کفشی بپوشیم؟

به علت رنگ پایه کت تک چهارخانه کفش مشکی به عنوان بهترین گزینه پیشنهاد می‌شود. چنانچه تصمیم گرفتید  کت تک چهارخانه را با شلوار کتان بپوشید کفش بی بند هم گزینه مناسبی است.

کت اسپرت

 کت اسپرت مردانه را می‌توان در موقعیت‌های مختلف استفاده کرد. مهمانی‌های خودمانی و حتی بیرون و محل کار و …

کت اسپرت را با انواع مختلف لباس‌هایی مانند شلوار جین، پیراهن‌های با رنگ مختلف، کفش و اکسسوری می‌توان ست کرد.(منبع)

 کت اسپرت چه تفاوتی با کت یقه بلیزر دارد؟

کت اسپرت انتخابی لوکس برای فعالیت‌های مختلف ورزشی است. کت اسپرت تنوع رنگ و جنس بیشتری نسبت به کت بلیزر دارد. با این حال تشخیص کت یقه بلیزر مدرن از کت اسپرت کار دشواری است. برای شناخت این دو نوع کت  نکات زیر کمک کننده هستند.  

کت اسپرت

  • دارای جنس ضخیم‌تر و به قصد استفاده برای فعالیت در محیط  بیرون ساخته شده
  • دارای تن خور بزرگ که پوشیدن پلیور یا عرق گیر زیر آن ممکن باشد.
  • وجود درز و چین، پشت کت به منظور تحرک راحت.
  • وجود وصله در آرنج  نوع مدل‌های قدیمی‌تر آن، به منظور جلوگیری از پوسیده شدن.
  • از جنس‌های مختلف و طرح و رنگ متنوع ساخته می‌شود.
  •  وجود زبانه‌ی جیب درآن.

کت یقه بلیزر

  • کت‌های بلیزر مورد مصرف اداری ندارند.
  • معمولاً تک دکمه است ولی چهار دکمه و شش دکمه نیز ساخته می‌شود، که به ترتیب دو و سه دکمه‌ی آن فقط جنبه‌ی تزئینی دارد.
  • تک دکمه‌ و تک درز کت بلیزر مناسب اسلیم فیت، و چند دکمه و دو درز آن مناسب افراد چاق.
  • به خاطر جنس محکم‌تر، در موقعیت‌های رسمی، شکل و فرم خود را حفظ می‌کند.
  • مناسب استایل‌های هوشمندانه.
  • در رنگ‌های مشکی، طوسی و سرمه ای تهیه می‌شوند.
  • ساختار یافته‌تر بودن شانه‌ها در کت بلیزر نسب به کت اسپرت.(پیشنهاد: برای مطالعه بیشتر)

کت‌های تک، اسپرت و بلیزر گارنو یک انتخاب عالی برای داشتن ظاهری شیک، به روز و عالیست.

این مقاله به منظور کمک به انتخاب بهتر شما تهیه شده است. اکنون با سه کت تک، اسپرت و بلیزر آشنا شدید. با خیال راحت کت خود را خریداری کرده و از پوشیدن آن لذت ببرید.

برخی افراد از رسیدگی به تیپ و ظاهرشان سهل انگاری می‌کنند. این افراد باید بپذیرند که یک استایل خوب تنها ظاهر فرد را نشان نمی‌دهد، بلکه سلیقه، عقاید و سبک زندگی فرد را هم در بر می‌گیرد. آیا دوست دارید همواره در دید دیگران بهترین باشید؟ بیایید برای شیک بودن و جذابیت دو چندان خود در فروشگاه بزرگ و لوکس گارنو، زیباترین و خوش پوش‌ترین کت‌ها را انتخاب کنیم.

 
 
دریافت قیمت و اطلاعات بیشتر

جهت همکاری با ما، خرید عمده و یا و خرید تکی پوشاک مردانه تولید شده توسط گروه تولیدی گارنو اطلاعات تماس خود را وارد کنید، ما با شما تماس خواهیم گرفت.

2 دیدگاه دربارهٔ «با چه کتی خوشتیپ‌تر می‌شویم ؟ کت اسپرت؟ یا کلاسیک؟»

  1. حسین از تهران

    سلام اطلاعاتی که راجع به کت تک دادین عالییییییییه
    مشتاق شدم کت تک بپوشم فقط اگه ممکنه قیمت بدین ممنونم ?

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت قیمت و اطلاعات بیشتر

جهت همکاری با ما، خرید عمده و یا و خرید تکی پوشاک مردانه تولید شده توسط گروه تولیدی گارنو اطلاعات تماس خود را وارد کنید، ما با شما تماس خواهیم گرفت.